meeeeeeee

hej igen!
här tänkte jag skriva dels om hästarna och om min vardag men så klart kommer jag att lämna en hel del utanför då de finns en del som händer mig som jag märker av mycket pykist men känns väldigt olämpligt att lägga ut här.
lite snabb fakta om hästarna:
Dolly eller Hovvagnens Dolores som är ett 15 årigt sto, hon e en underbar häst att rida men som sagt hon är ett riktigt märr och de märker man främst när man hanterar henne från marken själv tyckte jag att de va väldigt jobbigt i början men efter 1/2 år så har vi fått ett riktigt starkt band mellan oss, som har gjort att jag trots alla sparkar jag får när jag försöker flytta henne i boxen gör de och inte är rädd för att jag vet att hon inte menar något illa mot mig, men hon har ju varit misshandlad och därför kan ha haft otrevliga uppleverser med de så jag kan inte klandra henne för att hon försvarar sig själv.
Fjuttis eller Futcher power som är en snart 3 årig valack, vi har börjar rida på honom och vi har kommit till att trava som går utan problem, just nu har han lite villa för att han har fått sina första skor. fjuttis är en underbar liten häst som jag har otroligt mycket kännslor för inte bara för att han e dollys föl utan för att jag har följt honom sedan han va två dagar och de känns fantastiskt att få vara en del i hans inridning och hantering.
och sist och mist lusen eller lusifer, som är en 2 årig islands hingst, han e en otroligt mysig häst med mycket vilja. han har en väldig personlighet han va den hästen som jag började pyssla om (efter att jag sålt min) hos maria och man märkte hur han växte inte till utseändet  utan i sinnet jag kan gå igenom preseningar och han vrider knappt på örat han e nog en av dom tuffaste unghästarna jag har haft att göra med.
chao jennifer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0